Background Circle Background Circle

Prace konkursowe

Przed uczniami kluczowy moment programu – Projekt Konkursowy!

Drodzy Nauczyciele!

Nadszedł czas na najważniejsze wyzwanie w ramach programu – projekt konkursowy!  Przez ostatnie tygodnie uczniowie zgłębiali tajemnice wody, przeprowadzali fascynujące eksperymenty i odkrywali jej niezwykłe właściwości. Teraz to oni stają się badaczami i tworzą autorski, kreatywny projekt badawczy!

Pamiętajcie!

Projekt konkursowy nie powinien być powtórzeniem eksperymentów z instrukcji. Liczymy na oryginalne pomysły, które pokażą badawczy charakter i kreatywność uczniów!

Nie narzucajcie gotowych tematów – zaufajcie ich pomysłowości!

🔎 Jak dobrze zaplanować badanie?

Aby projekt był rzetelny i wartościowy, uczniowie powinni przejść przez kluczowe etapy badawcze:

Burza mózgów – podsumowanie tego, co już wiemy o wodzie i jakie tematy najbardziej nas interesują
Stawianie pytań – co chcemy zbadać? To uczniowie powinni wybrać pytanie badawcze!
Hipoteza badawcza – czyli przewidywana odpowiedź, którą zweryfikujemy eksperymentami i badaniami
Szukanie informacji – gdzie można znaleźć odpowiedzi? Kogo zapytać? Czy możemy odwiedzić jakieś miejsce badawcze?
Rozmowa z ekspertami – warto skorzystać z dodatkowych źródeł wiedzy i kontaktów
Zbieranie materiałów i planowanie eksperymentu
Przeprowadzanie doświadczeń i analiza wyników – uczniowie badają i wyciągają wnioski
Wyciąganie wniosków – czy hipoteza się potwierdziła? Jeśli nie – to także cenny wynik naukowy!
Prezentacja wyników – warto dobrać odpowiednią formę prezentacji i grupę odbiorców. Na naszej stronie znajdziecie artykuł z pomysłami na prezentację
Film konkursowy – dokumentujcie swoją pracę i prześlijcie formularz zgłoszeniowy przez konto uczestnika.

 Teraz czas na działanie!

Zachęcajcie uczniów do samodzielności, kreatywności i rzetelnej pracy badawczej. Niech ich projekty pokażą potęgę wody w oryginalny sposób!

To ma być projekt uczniowski – pozwólcie im działać!

Powodzenia!

Prev Post

Next Post