Prace konkursowe
Przed uczniami kluczowy moment programu – Projekt Konkursowy!
Drodzy Nauczyciele!
Nadszedł czas na najważniejsze wyzwanie w ramach programu – projekt konkursowy! Przez ostatnie tygodnie uczniowie zgłębiali tajemnice wody, przeprowadzali fascynujące eksperymenty i odkrywali jej niezwykłe właściwości. Teraz to oni stają się badaczami i tworzą autorski, kreatywny projekt badawczy!
Pamiętajcie!
Projekt konkursowy nie powinien być powtórzeniem eksperymentów z instrukcji. Liczymy na oryginalne pomysły, które pokażą badawczy charakter i kreatywność uczniów!
Nie narzucajcie gotowych tematów – zaufajcie ich pomysłowości!
🔎 Jak dobrze zaplanować badanie?
Aby projekt był rzetelny i wartościowy, uczniowie powinni przejść przez kluczowe etapy badawcze:
✅ Burza mózgów – podsumowanie tego, co już wiemy o wodzie i jakie tematy najbardziej nas interesują
✅ Stawianie pytań – co chcemy zbadać? To uczniowie powinni wybrać pytanie badawcze!
✅ Hipoteza badawcza – czyli przewidywana odpowiedź, którą zweryfikujemy eksperymentami i badaniami
✅ Szukanie informacji – gdzie można znaleźć odpowiedzi? Kogo zapytać? Czy możemy odwiedzić jakieś miejsce badawcze?
✅ Rozmowa z ekspertami – warto skorzystać z dodatkowych źródeł wiedzy i kontaktów
✅ Zbieranie materiałów i planowanie eksperymentu
✅ Przeprowadzanie doświadczeń i analiza wyników – uczniowie badają i wyciągają wnioski
✅ Wyciąganie wniosków – czy hipoteza się potwierdziła? Jeśli nie – to także cenny wynik naukowy!
✅ Prezentacja wyników – warto dobrać odpowiednią formę prezentacji i grupę odbiorców. Na naszej stronie znajdziecie artykuł z pomysłami na prezentację
✅ Film konkursowy – dokumentujcie swoją pracę i prześlijcie formularz zgłoszeniowy przez konto uczestnika.
Teraz czas na działanie!
Zachęcajcie uczniów do samodzielności, kreatywności i rzetelnej pracy badawczej. Niech ich projekty pokażą potęgę wody w oryginalny sposób!
To ma być projekt uczniowski – pozwólcie im działać!
Powodzenia!