Background Circle Background Circle

Aktualności

Laureaci 5. etapu

Laureaci 5. etapu programu „Być jak Ignacy” wyłonieni! 🏆🔬 Z ogromną radością przedstawiamy zwycięzców 5. etapu mini-projektów realizowanych w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Być jak Ignacy”! To właśnie te wyjątkowe zespoły zdobyły tytuł Naukowego Koła Ignacego, wykazując się niesamowitą kreatywnością, dociekliwością i pasją do nauki. W tegorocznej edycji uczniowie z całej Polski mieli okazję zgłębiać […]

Utrata motywacji – co dalej?

Jak motywować uczniów, gdy tracą zapał? Poradnik dla nauczycieli pracujących metodą projektu. Praca metodą projektu to jedna z najbardziej angażujących i rozwijających form nauki, ale nawet najlepiej zaplanowany projekt może spotkać się z kryzysem motywacji wśród uczniów. Brak postępów, znużenie długim harmonogramem czy trudności w realizacji zadań mogą sprawić, że zapał uczniów zaczyna słabnąć. Co […]

Rola nauczyciela

Rola nauczyciela w pracy metodą projektu – porady prof. Marii Łuszczyńskiej Metoda projektu to jedna z najskuteczniejszych form aktywizacji uczniów, która pozwala rozwijać umiejętności praktyczne, analityczne oraz współpracę. Jednak sukces realizacji projektu w dużej mierze zależy od roli, jaką pełni nauczyciel. Podczas listopadowego szkolenia, prof. Maria Łuszczyńska podzieliła się kluczowymi wskazówkami dotyczącymi funkcji nauczyciela w […]

Zasady pracy w grupie

Podczas realizacji autorskiego projektu badawczego pracujecie w grupach, dlatego tak ważne jest aby ustalić zasady i normy pracy w grupie, ponieważ to klucz do udanego projektu! Warto zadbać, by uczniowie rozumieli, co te zasady oznaczają i jak mogą je wdrożyć w praktyce. 1. Odpowiedzialność za swoje zadanie Pierwszą i podstawową zasadą jest odpowiedzialność. Każdy członek […]

Sukcesy w 4. etapie programu „Być jak Ignacy” – ranking kół

Program „Być jak Ignacy” inspiruje uczniów do zgłębiania tajników nauki i odkrywania fascynującego świata wynalazków. W ramach 4. etapu projektu młodzi badacze z całej Polski rywalizowali w realizacji innowacyjnych działań naukowych. Oto ranking najwyżej ocenionych szkół, których projekty zdobyły uznanie jury! Klasy 1-3: Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie Na fali nauki 4,73 […]

Zwycięzcy 4. etapu

Zwycięzcy 4. etapu programu „Być jak Ignacy” – kreatywność i naukowa pasja w akcji! Kolejny etap programu edukacyjnego „Być jak Ignacy” przyniósł niezwykłe pomysły. Uczestnicy 4. etapu wykazali się ogromnym zaangażowaniem, kreatywnością oraz dociekliwością naukową. Oto najlepsi w swoich kategoriach! Klasy 1-3 – Małe umysły, wielkie pomysły! 1. miejsce: Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta […]

Jak zadać sobie właściwe pytania?

Kluczowe pytania przed rozpoczęciem projektu badawczego Realizacja autorskiego projektu badawczego to pasjonujące wyzwanie, które wymaga nie tylko wiedzy, ale także odpowiedniego przygotowania. Aby zapewnić sukces projektu, warto przed jego rozpoczęciem zadać sobie – i swojemu zespołowi – kilka kluczowych pytań. To bowiem krok, który pozwoli ustalić cele, zidentyfikować możliwe trudności i efektywnie zaplanować działania. Oto […]

Metoda projektu w edukacji dziecka!

Zapraszamy na webinar: Metoda projektu w edukacji dziecka! 🎓✨ 📅 Data: 12 lutego 2025 r. 🕖 Godzina: 19:00 🔗 Link do połaczenia: tiny.pl/sfr5vpm0 Jak sprawić, by dzieci uczyły się z pasją, zaangażowaniem i autentycznym zaciekawieniem? Jak stworzyć przestrzeń edukacyjną, w której kreatywność i samodzielność ucznia stają się kluczowym elementem nauki? Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie online […]

Cechy dobrego projektu

W tym roku staramy się Was przekonać, że metoda projektu to jedna z najbardziej nowoczesnych i efektywnych metod pracy dydaktycznej, łącząca tradycyjne przekazywanie wiedzy z praktycznym działaniem. Jej celem jest rozwijanie u uczniów kluczowych kompetencji poprzez realizację projektów, które wymagają zaangażowania, kreatywności oraz współpracy. Aby projekt przynosił oczekiwane rezultaty, musi posiadać kilka unikalnych cech, nad […]

Punktacja 3. mini-etapu

Z przyjemnością informujemy, że zakończyliśmy realizację trzeciego mini-etapu programu „Być jak Ignacy”. W trakcie tego etapu uczestnicy mieli okazję zgłębiać wiedzę, rozwijać umiejętności i wspólnie pracować nad ciekawymi projektami związanymi z wirami. Po analizie wszystkich zgłoszonych prac i aktywności, punkty zostały przyznane następująco: KLASY 1-3: Pełna nazwa szkoły Nazwa Koła – PUNKTY Publiczna Szkoła Podstawowa […]